Jak se liší kvalitní práce od té průměrné? Na zkušenosti z praxe jsme se zeptali i vás, řemeslníků. Ty nejčastější odpovědi jsme sepsali a přinášíme několik tipů, které vám pomohou podpořit vaše řemeslo.
1. Používejte kvalitní materiály od zodpovědných výrobců
Kvalita odvedené práce stojí na několika pilířích a jedním z nejdůležitějších jsou kvalitní materiály a nářadí. Víte, jak je rozeznat a kde je najít? Hledejte výrobce nebo firmy, které mají dobré reference. Při výběru také zvažte nakolik firma své produkty zná a jestli vám umí poradit v případě, že narazíte na problém. Je totiž klíčové vědět co, kdy a jak použít a právě s tím vám pomůže výrobce produktu. Důležitá je samozřejmě i cena – a kvalitní výrobky většinou něco stojí. Ale investice se vám i vašim zákazníkům vrátí, a to v podobě dlouhodobého výsledku. S kvalitními materiály se také vyhnete zbytečným reklamacím a dodatečným úpravám, co vám ušetří čas, který můžete věnovat dalším klientům.
2. Vzdělávejte se
Doba je rychlá a neustále přichází nové technologie, které posouvají dopředu i obor stavebnictví. Patříte k těm, kteří mají rádi tradiční postupy? Dejte novinkám v řemeslu šanci, mají totiž své výhody – díky moderním produktům můžete práci stihnout rychleji a efektivněji. Ale to jen v případě, že výrobkům a technologiím rozumíte. Víte, jak je používat? Vzdělávejte se. Jen na internetu je dostupných spousta videonávodů nebo článků, které vás naučí, jak s materiály pracovat. Pokud hledáte informace, které jdou do hloubky – absolvujte školení nebo workshop. Můžete se také zapojit do Akademie pro řemeslníky, která je dostupná i online.
3. Sbírejte reference
Nic nemluví za kvalitně odvedenou práci tak dobře, jako spokojený zákazník. Mají s vámi lidi dobré zkušenosti? Nebojte se je požádat o referenci. Je to nejjednodušší způsob, jak získat další klienty a dostat se do širšího povědomí. A pokud máte profil na sociálních sítích nebo vlastní webovou stránku, sdílejte reference také online. Hledáte nové zákazníky právě teď? Spolupracujte s MAPEI a přidejte se k online databázi řemeslníků.
Zkusili jste už stavební chemii MAPEI? Kromě kvalitních produktů vám poskytneme taky technickou podporu a propojíme vás s potenciálními zákazníky.
4. Ohodnoťte svou práci férově
Výsledek vaší práce by měl odpovídat její ceně. Lidé si za kvalitu rádi připlatí, a mnohdy je vyšší suma měřítkem toho, že řemeslník dělá svou práci dobře. Důležité je ale myslet na to, abyste pro lidi byli finančně dostupní. Víte, jaké ceny mají ostatní řemeslníci ve vašem okolí? Nacenit vaše služby může být trochu oříšek, proto se zkuste držet pravidla – nepodceňovat, ale ani nepřeceňovat.
5. Komunikujte se svými zákazníky
Přístup k zákazníkovi je to, co na něj dělá dojem. Mají vaši klienti otázky? Odpovídejte. Ptají se na postup práce? Zkuste jim ho přiblížit. Mnohokrát jednáte s někým, kdo má jen základní nebo žádné znalosti vašeho řemesla a chce vědět víc. Zákazník si pak lépe představí, co se počas rekonstrukce nebo výstavby bude dít a co ho vlastně čeká. Nevíte přesně jak na to? Pomohou vám například články od MAPEI, které technické informace podávají srozumitelně i běžným lidem. Buďte přátelští a ochotní – řemeslo je služba, proto čím příjemnější zkušenost s vámi lidí mají, tím raději se o svou zkušenost podělí s ostatními.
Za dobrou a kvalitní práci se skrývá mnoho aspektů. Pomohl vám náš článek se nad něčím novým zamyslet? Nebo jsme na něco zapomněli a rádi byste doplnili? Napište nám na Facebook a inspirujte také své kolegy řemeslníky.